EMA потвърди връзка между ваксината на АстраЗенека и образуването на съсиреци

Европейската агенция по лекарствата (EMA) представи днес заключението си, че съществува възможна връзка между образуването на съсиреци и ваксината срещу ковид на АстраЗенека, предаде БТА.

Подобни случаи са много редки, се отбелязва в становището. Уточнява се, че тромбози може да се наблюдават до две седмици след поставянето на ваксината и това следва да бъде взето под внимание от лекарите и от хората, които желаят да се имунизират. EMA не може да определи засега кои са причините, които водят до тромбозите.

Агенцията призовава хората, които имат съмнения за нежелани последици от ваксината, незабавно да се обърнат към лекар. Потвърждава се, че ваксината може да предизвика артериална тромбоза и инсулт. Оценката се основава на разглеждането на 62 случая, от които 18 са завършили със смърт (от над 17 млн. ваксинирани по света с препарата на АстраЗенека към средата на март, бел. ред.).

EMA по-рано заяви, че ваксината е безопасна. Днес агенцията повтаря мнението, че ползите от препарата са повече от вредите.

В днешното становище се допълва, че при тромбози трябва да се действа бързо. Според EMA е възможно причината за образуването на съсиреци да се дължи на имунна реакция към ваксината.

 


Източник: epicenter.bg

Твоят коментар